Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Leder schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mmmmm dacht dat ik gisteren een reactie had achtergelaten, maar blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan...

Wat ik nog aan het verhaal van Bert wil toevoegen: zie het reinigen met het nagelborsteltje als het poetsen van uw tanden, laat de borstel het werk doen. Dus niet hard erop drukken of ruw gaan schrobben. De kans dat de verf beschadigd is dan aanzienlijk aanwezig.

Lekker los uit de pols zodat de haren goed hun werk doen

Comment

ok bedankt beiden
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Bon, het dus effectief te laat voor mijn geliefde roer?

Comment

m'n stuur begint ook slijtagesporen te vertonen, maar mijn boot is dan ook al 11 jaar en 126k km oud...

saab > mercedes, da's duidelijk
          2015 BMW F11 520dA

Comment

Ja, maar heb jij daar op liggen schuren met 1 of ander lederproduct?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
              m'n stuur begint ook slijtagesporen te vertonen, maar mijn boot is dan ook al 11 jaar en 126k km oud...

saab > mercedes, da's duidelijk
              stuurtje kan je als nieuw maken met HG lederverf Te verkrijgen in doe het zelf zaken. Eerst grondig ontdoen van alle vuil en vettigheid. Daarna specifieke hg primer, en dan met een sponsje of een rolletje kleuren en laten drogen.

Je kan het ook kleuren met Scuffmaster, maar is iets duurder en voor een (zwart) stuurtje is er geen specifieke kleur vereist.
              saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
              saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
              saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
              saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
              saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
              renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
              Porsche 993 (1994)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Ja, maar heb jij daar op liggen schuren met 1 of ander lederproduct?
                heeft geen product gezien tot ik de eigenaar was, ik heb er nu zelf met gliptone opgezeten
                2015 BMW F11 520dA

Comment

Artikel is wel van 2004, misschien al interessante producten ontstaan sindsdien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                    http://www.cleaned.be/faq.php?action=toonmeer&id=12

Artikel is wel van 2004, misschien al interessante producten ontstaan sindsdien.
                    Daggie, daar staat toch wat verkeerde informatie in vrees ik

Leder moet je net zoals de lak van een wagen eerst grondig reinigen voor je die gaat voeden of beschermen.

Zoniet dan ga je eigenlijk gewoon een laagje ledermelk (of conditioner) aanbrengen bovenop het vuil.

Dus als je het goed wil doen met je steeds in 2 stappen werken, reinigen en dan pas voeden / beschermen.

Comment

jouw de mannen is al een tijdje geleden maar heb een vraagje auto is nu al zes maand (15000 km) mag ik het leder eens met iets onderhouden (is een s-line half leder) En jongens wagen ziet er nog uit als nieuw dankzij jullie goede adviezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniak Bekijk Berichten
                        jouw de mannen is al een tijdje geleden maar heb een vraagje auto is nu al zes maand (15000 km) mag ik het leder eens met iets onderhouden (is een s-line half leder) En jongens wagen ziet er nog uit als nieuw dankzij jullie goede adviezen
                        Als je het regelmatig gaat doen kan ik je de Gliptone Leather preserver aanraden.
                        Heel handig en snel in gebruik. Ideaal voor maandelijks onderhoud

En je mag er al eens mee op je stof in de sline gaan ook. Wat bij de meeste andere leder producten niet het geval is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Als je het regelmatig gaat doen kan ik je de Gliptone Leather preserver aanraden.
                          Heel handig en snel in gebruik. Ideaal voor maandelijks onderhoud

En je mag er al eens mee op je stof in de sline gaan ook. Wat bij de meeste andere leder producten niet het geval is
                          weeral eens bedankt voor de goeie raad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            heeft geen product gezien tot ik de eigenaar was, ik heb er nu zelf met gliptone opgezeten
                            Ah voila, daar ben ik dus de mist ingegeaan

Comment

Ik heb zin om mijn leder eens serieus aan te pakken.
                              Denk dat het in die 150.000 kms nog nooit goed onder handen is genomen, dus moet ik er echt eens werk van maken.

Nu zie ik op wax-it's site een cleaner en conditioner setje staan. Alleen weet ik niet of dat genoeg zal zijn, want aan de binnenkant van de bestuurderszetel is het er toch heel slecht aan toe... (wordt al grijs ipv zwart origineel :s)
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Genoeg in de zin van sterk genoeg of in de zin van genoeg product voor één behandeling? Met dat setje doe je echt wel veel behandelingen hoor.

Als het grijs begint te worden dan is dat waarschijnlijk een teken dat de zwarte verf van het leer gesleten is -> weinig aan te doen, toch zeker met dat setje. Je kan die wel perfect laten bijkleuren
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Genoeg in de zin van sterk genoeg of in de zin van genoeg product voor één behandeling? Met dat setje doe je echt wel veel behandelingen hoor.

Als het grijs begint te worden dan is dat waarschijnlijk een teken dat de zwarte verf van het leer gesleten is -> weinig aan te doen, toch zeker met dat setje. Je kan die wel perfect laten bijkleuren
                                  Inderdaad leer gesleten dan...

Ligt in de aard van dit (niet mijn interieur maar lijkt er sterk op qua effect): http://www.marktplaats.nl/index.php?...%3D30%26fs%3D1

zie dus die 'grijze lijntjes' in het leder.
                                  2009 BMW E91 320d
                                  2002 BMW E46 M3
                                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Als je dat gaat reinigen en voeden dat ga ja dat wel minder zien. Zou je zowieso twee maal per jaar moeten doen eigenlijk.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                    X